03 maj 2009

Posted in Bloggar den 19:09 av lilithsblogg

Jag har åter igen insett det jag insåg för flera år sen egentligen. För att få bloggen att se ut som jag vill får jag koda själv på egen domän. Så jag tänkte vara smart och hämta hem wordpressprogrammet och fixa och trixa där. Jag har ju redan koderna typ. Men eftersom det var hundra år sen jag kodade själv, och då gjorde mina hemsidor i anteckningar och netscape så har ju en del ändrats sen dess.

Jag trodde att om jag packade upp wordpress så skulle det finnas någon form av startaicon. Men se det fanns det inte. Hundratals filer och fan och hans mormor, men hur gör man då? Får man koda själv i anteckningar? Det är ju iofs inga problem eftersom jag har designkoden sparad. Men hur ser man sen hur det ser ut? Hur gör man lixom? Och vart ska man ha sin domän? Det ska ju klara av wordpress men samtidigt inte kosta en förmögenhet eftersom jag är en fattig en. Bloggbimbo söker svar.

Kommentera

