22 januari 2009

Mitt databord

Posted in Allmänt Babbel den 11:58 av lilithsblogg

En liten fundering som slog mig. Hur kommer det sig att även den mest pedantiska människa alltid har totalt kaos på sitt databord? Jag känner nog inte en enda människa som alltid har ordning där.

På mitt databord hittar vi för tillfället

  • En tom ölflaska
  • Ett anteckningsblock som ska ligga i väskan
  • En tom julpåse från glitter
  • Tre tomma ciggarettpaket
  • En tom påse från clas ohlson
  • en liten kudde format som ett rosa hjärta
  • En julnalle
  • 4st böcker som ska skrivas in i bokblogge
  • En orm i tyg som Rasmus gjort åt mig på syslöjden
  • Två tomma förpackningar som har innehållit marsipan
  • En solfjäder i plast jag köpte i Israel när jag var 9 år
  • En tom förpackning pappersnäsdukar
  • En full förpackning pappersnäsdukar
  • Några cd-fodral
  • En handduk
  • Handkräm
  • Ett armband Maja gjort åt mig
  • Ett tomt fodral som innehållet game card till wow och som ska innehålla en dvdskiva med barnfilm
  • Lite tomma godispapper
  • En mobil
  • En hemtelefon
  • En värmeljuslykta

Och då har jag bara räknat upp det som INTE ska ligga på databordet. Skulle jag räkna upp allt som är här, som ska vara här då hade jag fått sitta här tills i morgon.

Vad har ni på erat databord? Ni är så dåliga på att kommentera (förutom Ulrika:)) så jag får försöka locka er till att göra det, med mitt otroligt smidiga sätt.

4 kommentarer »

  1. Ulrika said,

    hihi kände att jagvar tvungen att komentera detta 😉
    Hur jäkla stort databord har du för det första???
    Mitt svar kommer strax på min blogg!!
    Du kan ju utlysa en tävling så länge vad du har på/i diskbänken medans diskmaskinen väntar på att bli urplockad eller nått!! hihi

  2. lilithsblogg said,

    Jag har iofs ett rätt stort databord 🙂 Ett sånt där med hyllor och överdel och fan och hans mormor

  3. Kalle said,

    Har totalt cleant på datorbordet, av den enkla anledningen att jag inte har något, men det visste du redan.

  4. lilithsblogg said,

    Hehe du har ju sett hur mitt ser ut. Det känns onödigt att städa det, för det ser likadant ut fem minuter efter 🙂


Kommentera

