20 januari 2009

Frukost

Posted in Allmänt Babbel den 11:42 av lilithsblogg

Jag har planerat länge på att börja med frukost. Fram tills nu består min frukost av två stora muggar med kaffe. Men så såg jag reklamen där de säger att frukostätare har dokumenterat lägre BMI. Då slopade jag alla planer på frukost. För tillfället ligger min matchvikt på mellan 45 och 48kg och jag har storlek S i kläder. Jag är iofs bara 157 ståtliga cm lång, så jag ska inte vara mycket större än så här.

Men vad skulle då hända om jag började med frukost? Då skulle jag ju bli anorektiskt smal och få köpa kläder på barnavdelningen. Jag fortsätter nog med kaffet tror jag.

7 kommentarer »

  1. Ulrika said,

    hihi jag är 150 och väger 44 kg och jag räknas som underviktig om man ska tro BMI .. behöver man säga att jag oftast bara dricker kaffe till frulle?
    Och jag köper kläder på barn avdelningen iaf byxor..
    Ennu roligare är att jag tänkte skriva blogg om detta imorse men pallade inte för att jag inte mådde bra 🙂

  2. lilithsblogg said,

    Jo läkaren gnäller hela tiden på att jag behöver gå upp i vikt. Sist ville han skicka mig på utredning för ätstörning. Och jag sa att den enda ätstörning jag har är att jag älskar mat för mycket 🙂

  3. Ulrika said,

    hihihi

  4. Ulrika said,

    Vad hade doktorn för störning då??

  5. lilithsblogg said,

    Datorn hade ett knäppt tangentbord, där vissa knappar konstant var intryckta. Så nu har jag bytt tangentbordet och datorn mår så bra så 🙂

  6. Ulrika said,

    hihi jag skrev faktiskt DOKTORN men förstår det där med datorn oxå mitt tangentbord skriver inte heller rätt 😉

  7. lilithsblogg said,

    Haha så går det när man ska läsa lite fort vad som står 🙂 Doktorn (ja där fick jag det rätt) trodde först inte på mig, men eftersom min höga förbränning står i min sjukjournal så lugnade han sig efter det.


Kommentera

