15 januari 2009

Trodde jag ja

Posted in Allmänt Babbel den 18:07 av lilithsblogg

Hela dagen har jag haft ett enormt godissug. Eller ja, det började igår när jag hittade en kexchoklad jag smög i mig efter trollen lagt sig. Allt i matväg finns hemma tills nästa omgång pengar kommer, och jag har 200 kr kvar. Fattar ni vad godis man får för den summan?

Först tänkte jag gå och handla innan jag skulle hämta trollen, på vägen typ. Sen kom jag på att det var dumt, för då skulle de se allt godis i påsen och kräva att få smaka. En mamma med pms delar INTE med sig av sitt godis.

Sen kom jag på den otroligt supersmarta idén att vi går och handlar efter dagis, och tar mjölk och lite såna grejer, så kan jag smyga ner en massa godis. Sen kom jag på att dottern alltid går före i kassan och klättrar upp där man ställer påsarna, och sitter där och väntar. Så hon ser ju allt som kommer på rullbandet, så det var ju bara att glömma.

Sen kom jag på den bästa idén av dem alla. Jag väntar tills småtrollen är nerbäddade och sover. Då kan jag gå och handla medans Rasmus håller ett öra öppet om de vaknar. Det tar bara 10 min fram och tillbaka så det är lugnt. Rasmus kan jag muta med en påse micropopcorn med smörsmak. Skitsmart. Blev riktigt stolt över mig själv där ett tag och klappade mig på huvudet.

Nu ligger två slutkörda troll nerbäddade i sina sängar och är på väg att somna. Nu skulle jag snart kunna sätta min eminenta plan i verket, godis för 200 kr till enbart lilla mig. Om det inte var så att jag glömt den lilla detaljen med min trötthet, och inte ens allt godis i världen skulle få mig att orka gå till ICA.

Så det är bara att smida en ny mästerlig plan. I morgon, på väg hem efter att ha lämnat trollen på dagis så går jag förbi ICA och länsar godishyllorna.

Kommentera

