18 december 2008

Litet förtydligande

Posted in Uncategorized den 20:00 av lilithsblogg

Det jag ville få fram, dock lite otydligt eftersom jag satt här och blev heligt förbannad, är att jag förstår inte hur man kan dömma folk efter sådant de inte bestämmer över själva. Som sexuell läggning, hudfärg, kön osv.

Däremot så kan man dömma folk efter deras handlingar, som att välja att knarka. Nej, man väljer inte själv att bli beroende, men man väljer alltid den första gången. Ungefär som man väljer om man vill vara nazist, moderat, kommunist och liknande.

Det jag vill säga är att en människa, som upprepade gånger medvetet har valt fel och förstört både sitt eget liv och andras, inte har någon som helst rätt att dömma någon för något som den människan föds till.

Så att som sagt, mörkt gränd, två meter lång neger och ett riktigt rövknull är vad vissa behöver/förtjänar.

4 kommentarer »

  1. Eriksson said,

    Tja, va bara tvungen o svara de efter att ha läst johnny´s logg. Bra gjort att du bet ifrån…jag ursäkta mig på någotsätt att killen kommer ju från Motala, själva trånsyntheten uppfanns nog där.
    Att besöka stan är som att resa tillbaka till 1986 eller så. De mest manliga man kan va där är en otvättat snubbe i senaste modet – träskor o skinnväst. Finns säkert någon som passar i de, men inte när de är den genomgånde klädseln i en stad. Va på besök där för ett tag sedan o smålog för mig själv o tänkte har man knarkat i denna håla i 25 år så…
    och ang. AFRIKANEN(de är fan 2008, ordet neger borde försvunnit 1986 me)..så antar jag att du menar den legendariske Leroy, Stockholms verkliga skräck…;)
    jag tänker nog kolla in va fröken har för mer åsikter i framtiden. Ha de

  2. lilithsblogg said,

    Tack för titten och du är välkommen tillbaka.

    Det fanns en bakomliggande orsak till att jag använde just ordet neger. För det första syftade jag inte på just en afrikan, och för det andra så tänkte jag att om man kan avsky folk för deras sexuella läggning, som de inte kan rå för, så är man nog precis lika trångsynt vad gäller andra saker folk inte kan rå för, som till exempel hudfärg, och använder då nog ord som neger, istället för att säga svart.

  3. johnny said,

    Hrmf!
    Man väljer att börja knarka säger du.
    Väljer man inte att bli bög?
    Att du önskar att jag skulle bli våldtagen av en 2-meters neger säger en del också. Tex. att du har fördommar om svarta människor, att dom också ägnar sig åt att våldta, samt att du verkar sympatisera med dom som ägnar sig åt denna VIDRIGA handling.
    Touché!!!

  4. lilithsblogg said,

    Nej, sin sexuella läggning väljer man INTE,lika litet som man väljer om man ska vara lång eller kort, intelligent eller inte osv. De enda som tror att man kan välja läggning är trångsynta, intelligensbefriade människor och religiösa fanatiker. Och jag ska upplysa mina svarta vänner om att jag har fördomar mot dem, de kommer nog att bli mäkta förvånande. Speciellt som jag själv är stolt blandras.

    Och hur mycket jag än läser mina inlägg så kan jag inte hitta någon mening där jag skriver att alla svarta ägnar sig åt våldtäkt, eller att jag sympatiserar med dem.


Kommentera

