05 september 2008

Gäääsp

Posted in Allmänt Babbel, Barnen, Vardagligt den 07:41 av lilithsblogg


De mörka ringarna under mina ögon idag gör att jag ser ut som en panda. Natten till idag gick ju inte som den brukar. Nu när sommaren är över är Majas hosta tillbaka, och vi har fortfarande inte fått tid till astmautredningen. Så hon har vaknat hela natten och hostat, så mamma har gett vatten, stoppat om osv. Sen lyckades hon även ramla ur sin säng. Duktig flicka.

Leo är inne i en mardrömsperiod, och vaknade flera gånger och var ledsen, så mamma fick leta fram krokodil som trasslat in sig i täcket, klappa rumpan och sjunga.

Och idag är det fredag, då ska det fredagsstädas, ska även träffa mitt personliga ombud på stan för att ordna mina papper från AF, och så har jag tydligen lovat ungarna potatismos. Jag har verkligen lust att stå och skala en stor kastrull med potatis idag. Verkligen.

2 kommentarer »

  1. xsitez said,

    Syster, du vet att om jag inte hade varit sjuk så hade jag fan kommit över så fort jag fick tid och skalat potatisarna åt dig. Men så är ju tyvärr inte fallet nu…….

  2. Ninde said,

    Att vara ensamstående mamma verkar inte vara ett jobb för veklingar.. Lycka till med potäterna! 🙂


Kommentera

