09 juni 2008

Förtydligande

Posted in Pojkar den 17:24 av lilithsblogg

Ok, eftersom ni inte vet helt hur han är så kommer här ett förtydligande. När jag och Eddie var tillsammans så drack han utan problem upp en platta öl (24 st) på ett dygn. Nu så tog han sig en fylla en kväll. Det gör jag också ibland, och kan utan problem dricka mer än 11 öl på en kväll.

När vi var tillsammans hade han inget jobb, igen egen lägenhet, ingenting. Nu sitter han som lagerchef med eget kontor, körkort, egen lägenhet och hela rubbet. Han är som folk är mest, och håller på att bygga upp ett helt nytt liv. Han dricker inte dagligen längre. Det händer ibland att han, precis som alla andra, festar. Jag festar oftare än vad han gör.

Och ja, han är f.d missbrukare. Som nu har varit ren i fem år. Det starkaste han tar är alvedon. Så det är en väldigt stor skillnad mellan den Eddie jag var tillsammans med för sju år sen, och den Eddie jag träffar nu. Den jag träffade då var kaos personifierad som levde sitt liv från dag till dag och flydde till ett annat land så fort det blev minsta lilla jobbigt. Han har sett de flesta ställen i världen och varit med om mycket. Den Eddie som är nu har vuxit upp, och tar sitt ansvar och lever sitt liv som man ska. Den han var då och den han är nu har bara en sak gemensamt, kroppen personligheten finns i.

5 kommentarer »

  1. enioreh said,

    Tja, i mina kretsar är elva öl verkligen för mycket. Och är man fd alkoholist och de måste han ju nästan ha varit), så är det inte smart att ta sig en fylla ibland ”som alla andra”.

    Men visst, han är säkert ett riktigt fynd.

    Jag tvivlar dock och vi lär väl tyvärr få läsa längre fram att han inte heller var något att ödsla känslor och tid på. 😦

    Det är himla synd att du faller för den typen av killar du verkar falla för (det som de flesta av oss ser som white trash). Du verkar jättetrevlig och jag har sagt det förut och säger det igen: du förtjänar bättre än du tycks tro!

  2. Lilii said,

    Jo, jag har en förmåga att falla för fel sorts folk, det är jag fullt medveten om. Jag lär säkert få mitt hjärta krossat i det här fallet också, men jag står fortfarande fast vid att under en kväll med festande är 11 öl inte mycket, och han är inte samma person. Dock är jag samma person, och vi vet alla att jag har en förmåga att falla för folk som inte faller tillbaka 🙂

  3. Ninde said,

    Nämde ölen p.g.a det där om risk för ”korsmissbruk”..(heter det så på svenska?) Har inga moraliska synpunkter whatsoever..:)

    Vad du än gör, gå in i förhållandet med öppna ögon. Vissa män är lätta, andra är högriskprojekt p.g.a tidigare baggage(du vet vad jag menar.)

    Jag tror på människans förmåga att förändra sig till det bättre. Men var uppmärksam på varningssignalerna bara. Sätt klara gränser för vad du anser är okej och ha en klar plan b om han skulle strula till det igen. Hoppas dock allt går bra för er! 🙂

  4. Lilii said,

    Det är just därför vi båda är överens om att ta det lugnt i början. Vi har rätt traslig bakgrund båda två, och vet hur lätt det kan gå åt helvete om man har för bråttom in i saker och ting. Och blir det för mycket strul så går jag 🙂 Jag kanske inte väljer världens bästa killar jämt, men jag är som grynet, jag tål inget skit hehe

  5. Ninde said,

    Helt rätt motto där! 😉


Kommentera

