11 februari 2008

Väntan är tortyr

Posted in Sötnosen den 23:33 av lilithsblogg

Jag gör det enkelt för oss båda. Vi vet ändå vad du kommer att komma fram till. Det är över nu. Tack för den korta tid du trots allt var min. Du har satt djupa spår i mitt hjärta och ett litet hörn där kommer alltid att tillhöra dig. Även om det inte blev bra i slutänden så fick du mig att tro på mig själv. Du fick mig att älska mig själv genom att tycka om mig.

Jag var dum som trodde att du skulle tycka om mig så mycket att du var beredd att förlåta de missförstånd som blev. Jag var dum som trodde att du tyckte tillräckligt mycket om mig för att vilja något för oss båda. Ta hand om dig. Du är fin, du är underbar…

4 kommentarer »

  1. enioreh said,

    Jag vet inte vilka missförstånd det har handlat om, men det tycks ha varit flera. Och han verkar vara en grinpelle. Sådana klarar man sig utan – jag lovar! När du har kommit över honom, så kommer du garanterat att undra över vad du sysslade med.

    Ta hand om dig och läk innan du öppnar dig igen. Du har ju ganska nyligen kommit ifrån K och det kommer säkert ta sin tid innan du är redo för någonting riktigt igen. Under tiden ska du inte hänga upp dig på puckon som kräver att du väntar på hela tiden – vad fan är det du ska vänta på? Bättre tider? De är inte värda det! DU är däremot värd så mycket mer.

    *stor kram*

  2. lilithsblogg said,

    Jag vet varför han reagerade som han gjorde, men kan inte skriva om det här. Därför förstår jag honom, men som sagt. Väntan är tortyr, och hur mycket jag än tycker om honom, orkar jag inte gå och vänta på att han ska välja bort mig.

  3. enioreh said,

    Det finns förklaringar till allt – även dumt beteende, men det ursäktar inte alltid. Poängterar än en gång att det är svårt att bedöma någonting enbart utifrån bloggar som inte alltid är så detaljerade, men sockerprat har uppenbarligen varvats med en massa ledsamheter och så ska inte ett förhållande vara i början.

    Mitt råd: skit i honom!

  4. lilithsblogg said,

    Ledsamheter har uppstått på grund av missföstånd, vilket lätt uppstår innan man lärt känna varandra och lärt sig hur den andra fungerar. Trots det som hänt så är han verkligen en underbar kille, som har fått mig att känna mig betydelsefull, och, om det inte hade slutat så här, jag så småningom hade kommit att älska…


Kommentera

