08 oktober 2007

Hoppas hoppas

Posted in Allmänt Babbel den 11:52 av lilithsblogg

Det är ju ingen hemlighet för nån att jag älskar böcker. Jag kan inte gå ner på stan utan att smyga in på Bokia och komma ut igen med minst 4st nya böcker. Jag har alltid älskat böcker. Lärde mig att läsa när jag var 5 år, och har läst sedan dess. Kan inte somna om jag inte får ligga och läsa en stund först.

Och nu kommer vi till det roliga här. Förra veckan mötte jag min kontakt på arbetsförmedlingen för vi skulle diskutera vart jag skulle arbetsträna. Min första tanke var givetvis Bokia. Så han och jag gick dit och pratade med butikschefen och bokade in ett möte. Så på torsdag ska jag till Bokia för att diskutera om jag ska börja arbetsträna där. Butikschefen log när jag kom dit, de känner igen mig så väl att när jag betalar med kort så behöver jag inte ens visa legg längre. 🙂  Så håll tummarna för mig på torsdag.

5 kommentarer »

  1. enioreh said,

    ”Håller alla tummar jag har”.. höll jag på att skriva. Men jag har ju bara två. Hoppas det räcker. 😉

  2. lilithsblogg said,

    Ja då dina två tummar räcker så bra så 🙂 Tack

  3. MyyZz said,

    Coolt … ska be kissarna hålla tass oxo .. så blir vi fler som håller. Jag älskar oxo böcker;-) Jag bara gapar när det finns folk som säger att de slänger böcker efter att de har läst dem… vilka tokar. Då ska de in i bokhyllan och stå där tills senildemensen är tillräcklig så är de som nya sen:-)
    Hoppas verkligen att du får arbetsträningen där.

    KRAMEN

  4. lilithsblogg said,

    Tack MyyZz, och hälsa och tacka kissarna för deras stöd 🙂

  5. Ninde said,

    Åh, böcker har samma magiska dragningskraft på mig med, trots att jag inte jobbar med dem. Håller alla tummar och tår för dig på torsdag! 🙂


Kommentera

