14 juli 2007

Somebody put something in my drink

Posted in Allmänt Babbel, J den 11:56 av lilithsblogg

Tänk så snabbt saker kan ändras. Satt framför datorn igår och hade jättetråkigt. Ingen att prata med. T skulle iväg, J skulle iväg, B var inte ens online. Öppnade en öl och en gammal vän kom online. Vi pratade lite. Han tyckte att det var dumt att bara sitta hemma framför datorn och dricka öl, jag borde gå ut. Det tyckte jag också. Så jag skickade ett sms till världens bästa Kalle, och klart han ville med ut. Så snabbt platta håret, inga problem. Sen kom det stora problemet: kläder. Det är hårdrocksväll, jag kan inte gå dit i en mysig rosa tröja. Big no no. Älskade svarta korsetten har gått till de sälla jaktmarkerna efter att för flitig användning gett upp. Den andra korsetten hade jag sist. Jag måste köpa nya kläder.

Efter mycket om och men hittade jag en tröja som fick funka. Och den funkade. Den fick ett klart godkänt av lilla 20 åringen som jag träffade ute. 🙂

I början drack vi öl. Varför har de slutat att sälja Heineken och bara säljer Carlsberg på flaska?? Sen fick vi den smarta idén att vi skulle dricka drinkar. Problemet är att vi kan inte namnet på en enda så vi beställde efter färg. En rosa som smakade lakrits och påminde lite om hostmedicin men var helt ok. Sen en grön som måste ha varit väldigt god för den tog slut på en gång.

Sprang på 20 åringen några gånger och kunde konstatera att de är så små och söta, som små kattungar. Fasta rumpor har de också tydligen.

När det var dags att gå hem gick vi till torget och beställde en slabbig hamburgare. Där började jag att prata med en 19 åring. Urk jag börjar bli tantsjuk. I hans mobil fick jag tydligen prata med en jättekänd gittarist i något deathmetal-band jag inte ens kommer ihåg namnet på.

Efter burgaren var det dags för det mest spännande av allt en fredagskväll: Taxikö. När folk blir fulla tappar de all kunskap om hur ett kösystem fungerar. Det roligaste av allt var när två blondiner rök ihop. Den ena var max 18, hell jag är inte ens säker på att hon ens slutat med blöja. Den andra blondinen var så pass gammal att hon nog fått börja med blöja igen. Efter mycket om och men fick jag och Kalle hoppa in i en taxi. Jag släppte av honom på vägen och åkte sen hem.

Hemma hamnade jag framför msn, och där dök det upp en J. Trevligt trevligt. Sen kom jag på hur man använder en webcam också. Nej, inget snusk nu. Tänk inte ens tanken. Damn, J är nog en av de få människor som kan få en generad. Men, can’t help it, he is wonderful.

När vi pratar klart kröp jag ner i sängen och somnade på en gång. Det jobbiga var att jag vaknade idag. Med en hemsk huvudvärk, bakis som fan. Att jag aldrig lär mig att jag ska hålla mig till öl och inte dricka sprit. Huvudet sprängs snart och jag vore tacksam om nån kom och dödade mig så jag slapp det. Pratat lite snabbt med J på msn. Försöker få i mig kaffe och komma på om det ligger en död bäver i min mun. Det känns som det.

Nu kaffe i mängder, och vatten, och undvika höga ljud och en hemsk sol.

Kommentera

