30 april 2007

Valfri svordom passar här

Posted in Böcker, Bloggar, Gnäll den 13:01 av lilithsblogg

Satt och surfade runt bland favoritbloggarna, och kom på att det där med RSS verkar ju rätt smart. Sen att jag inte hade någon aning om hur det funkar är en helt annan sak. Jag gör som varje smart människa gör när de undrar över nåt: Google. Tog reda på vad det var, och det verkade ju mer smart än innan jag visste riktigt vad det handlade om. Så jag laddade hem program för RSS, och vips så slapp jag sitta och klicka mig runt bland alla bloggarna för att se om det kommit några nya inlägg eller inte. Allt samlat på ett och samma ställe.

Sen upptäckte jag att inte alla bloggar jag läser har den funktionen. Började fundera efter om min blogg hade det. Kollade efter. Det hade den inte. Skaffade det, men måste då ändra i layouten för min blogg. Inga problem, spara gamla mallen och fixa en ny layout. Jaaa vad kul, min blogg ser ut som den gjorde för 100 år sen. Nu har jag setat i en timma och kopierat saker från den gamla mallen till den nya. Känns ju inte alls som 2 timmar helt bortslösade.

Men jag måste medge att slutresultatet blev bättre än det var när jag kodade allt jag ville ha med själv. Så jag tänkte att nu ska jag ta tag i bokbloggen som inte blivit uppdaterad på skamligt länge. Skulle logga in. Hehe, kom inte ihåg varken användarnamn eller lösenord. Att glömma lösenord är inga problem. För det kan man få skickat till mailen. Men jag kommer inte ihåg användarnamn heller. Jag har två rader i bokhyllan med lästa böcker jag inte skrivit in. Och nu när jag äntligen känner en lust för att göra det, så kommer jag inte i den förbannade bloggen.

Ska nog göra en ny bokblogg på det här kontot istället. det glömmer jag aldrig användarnamn och lösenord till. Så nu ska jag sitta och klippa och klistra inlägg från en blogg till en annan. Det är bara 8 månader det rör sig om.

Tur att vi om några timmar ska gå och titta på elden, finns dock en viss risk att jag tar med mig datorn och slänger in den där.

Kommentera

