25 april 2007

Det har varit en dag som har varit otroligt bra, o…

Posted in Allmänt Babbel, Familjen, Funderingar den 21:20 av lilithsblogg

Det har varit en dag som har varit otroligt bra, och otroligt dålig.

Jag vaknade till av att sambon kom och kröp ner i sängen bredvid mig och höll om mig och försökte få mig att vakna. Jag vägrade att vakna. Inte ens upplysningen om att det fanns nybryggt kaffe och till och med en present åt mig på nattduksbordet fick mig att vakna. Att jag inte vaknade till liv har nog med sömntabletterna att göra. De funkade inte igår. De funkade inte alls, så att jag tog en till, vilket är en större dos än en missbrukare brukar ta.

När jag väl hade vaknat så var det självklart att jag först av allt kikade på nattduskbordet. Där stod det en påse med playboykaninen på. När jag kollade i den så hittade jag två av de saker jag samlar på. Det första var två Care Bears i olika storlek. Det andra var två olika smycken från playboy: två armband.

Morgonkaffet avnjöts som vanligt framför datorn. När skruttan kom hem från dagis och lillemannen kom hem från skolan var det dags för mellis. Efter mellis hade jag ett otroligt framsteg: Jag gick ut och lekte med barnen. Ja, jag vet, mammor gör det varje dag. Men om man får ångest enbart av att tänka på att gå ut så håller man sig inne, i stort sett även om huset är på väg att brinna ner.

Jag hade tänkt vara ute i max 30 minuter. Jag var tveksam om jag skulle klara det så länge till och med. Men rätt som det var ringde sambon och sa att maten var klar. När jag tittade på klockan så hade vi varit ute, och jag hade utan problem kunnat vara ute en timma till.

Så hädanefter ska jag sparka mig i baken och försöka göra det jag får ångest bara av att tänka på. För jag lärde mig idag att jag klarar av mer än vad jag har trott.

Allt var jättebra tills det var dags för småtrollen att sova. De somnade på en gång, vilket nästan alltid betyder trubbel. Mycket riktigt, strax efter klockan 19 vaknade båda två. Skruttan vägrade att ligga fint. Det hela slutade med att jag förlorade humöret och började att skrika och gapa. Nu mår jag jättedåligt över det, men efter två timmar av konstant bråkande så förlorade jag tyvärr kontrollen över mig själv. Jag gick ut i köket och lugnade ner mig. När jag kom in igen så låg hon fint och bad om ursäkt för att hon hade bråkat så mycket.

Men det fick mig även att fundera på föräldrar som slår sina barn. Hur arg jag än har blivit på mina barn så har jag aldrig krökt ett år på deras små söta huvuden. Aldrig ens tänkt tanken.

Loppan låg helt fint hela tiden, men kunde inte somna ordentligt. Han slumrade ett tag, sen vaknade han igen osv. Nu är klockan strax efter 23 och inte förens nu har ha somnat ordentligt. Peppar peppar….

Nu ska jag ta kvällsmedicinen och sen är det dags att krypa ner i sngen med boken och sambon och sova riktigt gott.

Fem tacksamma saker
  1. Jag är glad över att jag gick ut med ungarna idag. Vi hade jättekul.
  2. Jag är glad över att jag har en sån underbar sambo som köper presenter åt mig utan baktankar. Bara för att han älskar mig. Det är inte så vanligt efter fem år.
  3. Jag är tacksam över att jag har så underbara barn.
  4. Jag är tacksam för att sambon låter mig åka till Stockholm nästa månad och låter mig handla för 1500kr. Fast han vet att det blir nog ett par höga stövlar och en hel del underkläder, så helt oegoistiskt är det nog inte 🙂
  5. Jag är glad över att det har blivit så fint hemma nu med de nya grejerna vi fick och ommöbleringen.
Kommentera

