24 april 2007

Usch

Posted in Allmänt Babbel, Familjen, Mental status den 20:30 av lilithsblogg

Den här dagen har varit helt igenom dålig. Det började med att Kim lämnade in datorn för reparation på El-giganten. När han kom hem satte jag mig och installerade WoW. Det funkade. Sen skulle jag installera Burning Crusade. Det funkade inte. Sen kom S med bokyllorna. (Det enda positiva som hänt idag i stort sett.) När kim kom hem efter att ha hämtat skruttan från dagis så var det dags att ge ungarna mellis och sen bar det av till mamma. Min kära lillebror fyller 16 år idag. Han börjar ju att bli riktigt stor.

Allt var bra till en början hemma hos mamma. Sen kom pappa. Jag fick en snabb kram, ungefär som man kramar om en släkting man knappt känner. Martin fick en stoooor kram, och pappa gullade som bara den med sina barnbarn.

Under hela tiden han var där sa han knappt ett enda ord till mig. Inte en enda gång frågade han hur jag mådde. De andra frågade han flera gånger. Sen påpekade han att i stort sett alla hans barn hade blivit lyckade, och att det bara var en som hade blivit misslyckad. Efter att han sagt det sneglade han på mig

Han sa också att han försökte hitta ett sätt att kunna förhindra mig från att få min del av arvslotten när han dör. Jag tror inte att han skojade. Det hela slutade med att jag låste in mig på toaletten och grät efter att han hade åkt hem. På vägen hem var skruttan så trött att hon var odräglig. I vanliga fakk ar jag inga problem att stå ut med henne när hon är på sitt allra värsta humör. Men efter hela grejen med pappa så orkade jag bara inte mer. Så jag tog Leo i vagnen och gick i förvägen, så kunde Kim och skruttan bråka bäst de ville.

Väl hemma så somnade de små direkt efter vällingen, och eftersom det är tisdag så hade jag min tv-kväll. Kim har tillbringat kvällen med att möblera om i vardagsrummet för att få plats med de nya bokhyllorna. Av någon konstig anledning blev det mer golvyta, trots att det blivit mer möbler.

Nu börjar det att bli dags att ta min medicin och snart gå och lägga mig. Tack gode gud för att den här dagen snart är slut.

Fem tacksamma saker
  1. Jag är så oerhört glad för min mamma som är den bästa föräldern i hela världen.
  2. Jag är glad över att Kim låter mig styra och ställa här hemma när det gäller möblering och hur det ser ut här hemma.
  3. Jag är glad att vi fått omtapetserat i hallen och småtrollens rum. Det blev superfint, och att målaren var supersöt gjorde inte heller det hela sämre precis.
  4. Jag är glad över mina barn. Trots att de kan vara otroligt påfrestande så skulle jag aldrig vilja vara utan dem.
  5. Jag är glad över de nya bokhyllorna. Nu är de halvtomma, vilket ger mig en ursäkt att köpa nya böcker.
Kommentera

