08 april 2007

Hoppfull

Posted in Mental status den 20:10 av lilithsblogg

Efter mitt utbrott igår så känns allt mycket bättre idag. Jag tror att jag behövde få ur mig alla jobbiga känslor. Att få ur mig det och sen få en nystart.

Loppans säng har flyttats in i skruttans rum och det funkar bra. Jag trodde att skruttan skulle vara totalt emot det, att dela sitt rum. Men hon är verkligen glad över att få ha sin lillebror i sitt rum. Så det här är första gången sen jag var gravid med skruttan som Kim och jag har ett eget sovrum.

Dagen har väl varit som vanligt. Jag har känt mig trött och orkeslös och tillbringat för tok på mycket tid framför datorn. Men inte lika mycket som vanligt dock, vilket även det känns bra. Jag har inte lika stort behov av att spela längre, inte ett lika stort behov av att fly bort från verkligheten. Även fastän att jag inte riktigt orkar med verkligheten heller.

Edra flirtar fortfarande hela tiden när vi spelar. På ett sätt känns det bra: Han vet inte ens hur jag ser ut. Alltså måste det vara min insida som räknas. Jag kanske inte är fullt så värdelös som jag uppfattar mig själv. På ett sätt känns det inte bra: Han har flickvän sen 5 år tillbaka. Vad säger det om honom som person som beter sig så?

I morgon ska vi till mormor på försenad påsklunch. Trevligt, men jobbigt. Att låtsas som om allting är bra. Att ens orkar göra sig i ordning när det känns tungt att ens byta om från pyjamas till mysbyxor och collegetröja.

Jag har även satt upp ett mål för mig själv: Att om ca 3 veckor ringa till försäkringskassan och vara redo för arbetsträning. Jag ska komma dit genom att inte slarva med medicinering, mat och träning.

Fem tacksamma saker
  1. Jag är tacksam över att jag känner levnadslust idag.
  2. Jag är tacksam över att jag idag har ätit mycket för att vara jag.
  3. Jag är tacksam över min familj.
  4. Jag är tacksam över att jag känner hopp inför framtiden.
  5. Jag är tacksam över att jag har orkat med skruttans utbrott utan att förlora humöret en enda gång

Lilleman ringde idag för att önska glad påsk. Han firar alltid hos farmor och farfar. Men det gjorde mig så glad att han ville ringa oss och önska glad påsk

När jag var ute i fredags så passade Kim på att prata med lilleman om att mamma är sjuk. Det verkade ha gått bra.

Kommentera

