01 januari 2006

Slö Slöare Fia

Posted in Uncategorized den 18:45 av lilithsblogg

Jaha ja, från att ha sovit ca 2 timmar per natt så tycker jag inte att jag gör något annat än att sova. Idag vaknade jag inte förens kl elva. Fy på mig.

Men var ju i alla fall full av energi när jag vaknade, så jag körde på stort när jag kommit upp och fått på mig kläder och körde i gång tvättmaskinen. När den var klar och jag hängde tvätten så hade jag våta drömmar om en torktumlare. Vilken lyx. När nästa lilla pyre kommer så ska en sådan införskaffas. Jag tänker inte ta hand om tvätt efter 5 personer utan att ha en torktumlare. Då får vi fylla hela lägenheten med torkställningar, och det vägrar jag. Vi får ju inte undan tvätten i den mängd den fylls på redan nu. Hur mycket vi än tvättar är det alltid fulla tvättkorgar här hemma.

Gosegumman Karro kom över några timmar och drack kaffe och hjälpte mig att fördriva tid med att göra ingenting. Underbart. Hon kommer över i morgon också med Verra, så lilltjejen får se sin kattunge hon ska få.

Sambon stod för maten idag, biff potatis, sås och ärtor. Mums. Efter maten så tog sambon dottern under ena armen och pulkan under den andra och gick ut för att leka en stund. Han hade tänkt sig att jag skulle få vila efter maten. La mig i soffan och började bläddra bland tv-kanalerna, men inte ett endaste program lockade mig. Så i stället ställde jag mig och tittade ut genom köksfönstret och tittade på när mitt lilla snömonster var ute. Hon gjorde sin första snöängel i dag, och självklart stod mamma på ballkongen och ropade upmuntrande: ”bra viftat med armarna mammas sessa”, ”sträck ut benen ordentligt nu, så ja, jääääääääättefint gumman”, och dottern viftade och sträckte ut så det stod härliga till. Tror inte att ett snöängelsproffs kunde gjort det bättre.

När dom kom in var det ju tänkt att jag skulle ta itu med disken, men av någon konstig anledning står den fortfarande i diskhon. Våta drömmar om diskmaskiner är också en daglig företeelse här hemma. Råkade bara hamna vid datorn och läste bloggar i stället. Av någon konstig anledning ger det mig mer att läsa om folk som diskar, än att faktiskt göra det själv.

Men när sambon gick för att natta dottern så tog jag med i kragen och plockade faktiskt undan i lägenheten. Oj vad jag längtar tills dottern får ett eget rum när vi flyttar, så att man slipper hennes leksaker precis över allt. Vill man inte se oredan kan man stänga dörren.

Nu nattas dottern (och säkert sambon också om jag känner honom rätt), jag sitter här och väntar på att filmen ska bli färdig och sen är det kväll.

1 kommentar »

  1. Agnes said,

    Det spelar ingen roll om barnen får egna rum..båda mina prinsessor har egna rum men det är ändå leksaker över hela huset…


Kommentera

