23 september 2005

Två streck.

Posted in Uncategorized den 18:19 av lilithsblogg

Jag räknade återigen, för säkert hundrade gången. Jo då det stämde. Jag räknade till två den här gången också. Hur hade det gått till? Bäst att räkna igen. Två den här gången också. Oj oj oj. Jag gick ut i köket och läste på instruktionen. ”Visas det ett streck är du inte gravid, två streck betyder att du är gravid”. Jag gick in på toaletten igen och räknade en sista gång, bara för att vara på den säkra sidan. Joho då, det visade minsann två streck den här gången också. Jag var tvungen att sätta mig ner. Det snurrade. ”Vi ska ha en bebis” var det enda som rörde sig i mitt huvud. En bebis, vi som redan har en. Maja är ju bara 1½. Hur ska vi klara det? Bäst att ringa sambon och informera honom. ”Oj då”, var hans kommentar. ”Hur har det gått till?” ”Det borde väl du veta”, svarade jag. ”Du var ju där när det hände.”

Oj oj oj, vi ska alltså ha en bebis till. Oj oj oj.

Dagens blogg blir Divalicious. En otroligt snygg sida, blir avundsjuk varje gång. Intressant läsning också.

8 kommentarer »

  1. Nino said,

    Ojojojoj, grattis, ni fixar det. Vill ni ha fler bebisar så fixar ni det.

  2. Jeppe said,

    Hurra! Men ett stort grattis får man väl säga då? 😀

  3. B*i*g*g*i*s said,

    Ojojoj! Här halkade man in på ett bananskal, och fick en bebis på köpet! 🙂
    Grattis!

  4. Annela said,

    Stort grattis!!! Det kommer ni att fixa alldeles utmärkt. Storebror? kommer ju att vara över 2 när bebisen kommer. Och det är himla bra att få dem tätt tycker jag. Man är ändå inne i blöjsvängen. Mellan mina 2 äldsta söner är det 16 månader och det gick det också. Jag gläds med dig

  5. Angela said,

    Grattis!!! Klart ni fixar ett litet liv till 😉

  6. Sofia said,

    Grattis, vad spännande!

    du får hålla oss uppdaterade!

  7. Anonymous said,

    fattar inte ..har du inte redan 2 st? ska du ha en till en tredje?

  8. Mezty said,

    slank in här via nån länk. ser att du väntar bebis. sållar mej till grattis-skaran. 🙂


Kommentera

